ه‍.ش. ۱۳۹۱ شهریور ۲۹, چهارشنبه

یکی دیگر از فروشگاه های لوازم الکترونیکی سوئد نیز ورشکست شد


یکی دیگر از فروشگاه های لوازم الکترونیکی سوئد نیز ورشکست شد

یکی از عوامل  اصلی ورشکستگی "اکسپرت" سوئد دو غول الکترونیک زنجیره ای رقیب در سوئد یعنی  فروشگاه های زنجیره ای فروش  لوازم الکترونیک "ال – گیگانتن" و "مدیا مارکت" عنوان شده اند که در یک جنگ تمام عیار جهت جلب مشتریان قیمتها را به سقوط کشانده و تقریبا همه رقبای موجود را از میدان بدر برده اند. کمپانی "اکسپرت" را می توان آخرین قربانی این جنگ قیمتها نامید.

فروشگاه زنجیره ای فروش لوازم الکترونیک "اکسپرت" سوئد در  سال 1957 تاسیس شد و امروز دارای 93 فروشگاه  و 820 کارمند در سوئد است که تصور می رود کار خود را از دست خواهند داد. دفتر مرکزی این کمپانی در شهر "لینشوپینگ" سوئد قرار دارد. ورشکستگی کمپانی "اکسپرت" تنها شامل 83 فروشگاهی که در مالکیت مستقیم این کمپانی قرار دارند می شود و تعداد  63 فروشگاهی که بصورت "فرانشیز" اداره می شوند مشمول آن نمی شوند.

رقابت کشنده در بازار فروش لوازم الکترونیک, سوئد را تبدیل به یکی از ارزانترین کشورهای جهان ( جک سوئدی )جهت خرید لوازم الکترونیک نموده است و امروزه خرید لوازم الکترونیک یکی از اقلام عمده خرید جهانگردان از این کشور است.

اما این رقابت کشنده پیامدهای جدی نیز برای شرکتهای فعال در این بازار بدنبال داشته است. روز سه شنبه 19 سپتامبر مدیران فروشگاه های زنجیزه ای الکترونیک "اکسپرت" در سوئد اعلام کردند که بواسطه رقابت کشنده موجود در بازار فروش لوازم الکترونیک در سوئد و عدم سودآوری,  تقاضای ورشکستگی این شرکت را تسلیم دادگاه بدوی شهر لینشوپینگ نموده اند.

بروز مشکلات گسترده برای مشتریان "اکسپرت" بدنبال ورشکستگی


به ورشکستگی کشیده شدن فروشگاه زنجیره ای "اکسپرت" پیامدهای ناخوشایندی برای مشتریان آن نیز بدنبال خواهد داشت. برای مثال چنانچه دارای "بن هدیه" (پرزنت کورت) از این کمپانی باشید این بن ها بدنبال ورشکستگی این شرکت بی ارزش خواهند شد.

همچنین اگر بهای کالایی را پیش پرداخت کرده اما این کالا هنوز بدستتان نرسیده باشد در وضعیت ناخوش آیندی قرار خواهید گرفت.

اشاره کنیم  که در ژوئیه  سال 2011  یک شرکت بزرگ دیگر فروش لوازم الکترونیک سوئد (آن آف)  نیز بواسطه رقابت کشنده موجود پس از نزدیک به 30 سال فعالیت در سوئد به ورشکستگی کشیده شد. جالب اینکه تعدادی از فروشگاه های ورشکست شده "آن آف" در آن زمان توسط "اکسپرت" خریداری شده بود که اینک خود به ورشکستگی کشیده شده است.

چنانچه بتازگی از فروشگاه های زنجیره ای الکترونیک ورشکست شده "اکپسرت" خرید کرده اید اطلاعات بیشتری, اگرچه مایوس کننده, در وب سایت این شرکت در اختیارتان قرار دارد.

گارنتی (ضمانت) های ارائه شده از سوی فروشگاه های زنجیره ای ورشکسته " اکسپرت" نیز بدنبال ورشکستگی این شرکت  بی اعتبار خواهند شد. اما ضمانت تولید کننده کالا به قوت خود باقی است ولی خریدار مجبور خواهد شد جهت استفاده از این نوع ضمانت مستقیما به تولید کننده مراجعه نماید که آن هم بی دردسر نخواهد بود.

مصرف کنندگانی که از طریق وب سایت " اکسپرت" بهای کالایی را (با کارت پرداخت بانکی) پرداخت نموده اما کالا هنوز بدستشان نرسیده است ممکن است بتوانند از بیمه ای که در کارتهای پرداختی بانکیشان گنجانده شده استفاده نموده و خسارت خود را جبران نمایند. در این صورت می بایست به بانک صادر کننده کارتی که با آن بهای کالای خریداری شده از وب سایت " اکسپرت" را پرداخت کرده اند مراجعه نمایند.

تنهای سوال باقیمانده آیا مدیریت جهانی ایران میتوانست اکسپرت سوئد را نجات دهید ؟ در نظرات این بخش منتظر شما هستیم !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر